Monday, March 8, 2010

DAP - Cara & Dasar Menidak Perpaduan

Dasar dan cara DAP yang mementingkan keperluan satu kaum sahaja tidak membantu integrasi nasional dan perpaduan rakyat di negara ini.

Menurut beliau, perjuangan DAP sebenarnya langsung tidak mencerminkan aspirasi Malaysia sebagai negara berbilang kaum, agama dan budaya.

“Memang DAP lain daripada yang lain. Ia adalah parti bapa dan anak. Dasar cauvinisnya jelas dan jika diperhalusi, parti ini sememangnya menolak asas Perlembagaan negara iaitu Fasal 153,”

Zulkifli mendakwa DAP menjadi punca utama kepada semua masalah dalaman yang melanda pembangkang sekarang.
Bagi Ibrahim, pendekatan dan perjuangan DAP mendapat sokongan kaum Cina kerana ia sentiasa membangkitkan isu-isu dan sentimen bagi menyentuh emosi kaum itu.

“Walaupun kaum Cina hanya 30 peratus dan jumlah bumiputera pula 67 peratus, DAP mahu kaum Cina mendominasi negara ini kerana alasan kaum itu menguasai ekonomi negara sebanyak 60 peratus,” katanya.

Ibrahim sendiri hairan dengan sikap parti pembangkang lain terutama Pas yang boleh bekerjasama dan memberi muka kepada DAP yang sememang sudah diketahui secara terang-terangan asas perjuangannya.

Penasihat Majlis Permuafakatan Ummah (Pewaris), Dr. Ahmad Zaki Ismail pula berkata,“Perjuangan DAP langsung tidak ada ciri-ciri yang sama seperti parti lain dalam pakatan pembangkang. Apa yang diperjuangkan memang betul-betul cauvinis dan bersifat rasis,”.
Ahmad Zaki bagaimanapun yakin kini terdapat perubahan ketara terutama pada generasi muda di dalam pakatan pembangkang untuk mula memahami konsep perjuangan politik yang sepatutnya di Malaysia.


Dulu “kita” percaya PAP atau DAP dpt mengubah nasib “kita” lebih baik .Setelah PAP atau DAP menang di singapura segala2 dasar diubah…pemerintahan demokrasi di ubah menjadi republic…PAP atau DAP mengubah nasib kaum melayu dgn lebih hina dgn cara ,azan di diharam kn berkumandang samaada di masjid,radio,tv,peruntukan buku teks melayu tidak dapat,tp kaum cina dpt dan bulan puasa di bolekn makan tanpa saman atau denda.

pompuan melayu islam di pecat kerana bertudung.....channel tv tuk melayu hanya satu sahaja “channel Suria” tp tidak ada azan,channel lain bermacam macam mediacorp,asia channel yg tidak ada melayu dlm nya dll…persembahan melayu di pentas tidak dibenarkan,cuba tngk kumpulan “ahli fikir” mereka tidak bole membuat persembahan di singapura tp mereka cuba nasib di Malaysia dan diterima di malaysia…..dan jika melayu murtad dr agama islam di singapura Di berikan elaun sara idup 800dolar,kereta serta rumah.

surau saja bole di dirikn tp masjid besar2 dibantah pembinaannya….Melayu langsung tidak ada kuasa mahupn quota di singapura,nasib mcm diujung jari ibu kaki saja....septunya pas gan pr xbole satu kepala gan DAP atau PAP...DAP atau PAP musuh smua melayu

Tp melayu mudah lupa…lupa gan sejarah…...lupa dan lupa..

DAP atau PAP singapura sangup nk memadam kn sejarah melayu tentang temasik, http://yginsaf.com/2009/12/07/******-malay/ serta baca respon yg bawahnya..perkataan dlm link ini (****) adalah ( stu pid)

SEDARLAH WAHAI BANGSAKU!

No comments:

Post a Comment